It's SHOWTIME

Fredrikstad Næringsforening tok kontakt med meg med ønsker om å få utviklet en logo til sitt arrangement, Fredrikstadkonferansen 2015, med tema «it’s Showtime – for næringslivet». De hadde ønsker om en logo som smalt på en teatralsk måte. Stikkord som ble nevnt var «en bold font», «sirkusaktig», «sterke farger og effekter», og «å gjenspeile næringsforeningens identitet». Min jobb i dette prosjektet var å samle disse tankene om hvordan de ønsket det skulle være, og samtidig utforme en logo som matchet Næringforeningens konservative og stilrene uttrykk. Dette ble løsningen vi kom frem til sammen.

Suppedito

Gründeren bak «Suppedito», tok kontakt med Profilforum as, med ønsker om å få utviklet en visuell identitet til sin nye bedriftsidé. Jeg fikk jobbe med dette prosjektet alene. Ønskene var en visuell identitet, som var stilren og gjenspeilet ord som «kvalitet» og «økologisk». Han ønsket å bruke noe grønt og organisk i logoen, som kunne passe til hovedsakelig økologisk mat, men også andre økologiske varer. Den skulle være tydelig og klar og passe på ulike medier – fra emballasje, til bildekor, til web. Sammen kom vi frem til denne løsningen.

Sprudlende Sunn as

Linn Hansen ønsket en visuell identitet til sitt nyoppstartede firma, Sprudlende Sunn as. Linn jobber som ernæringsfysiolog og hadde konkrete ønsker om fargevalg og stilretning til sin satsning som selvstendig næringsdrivende. Hun ønsket et stilrent uttrykk, som gjenspeilet firmanavnet og det firmaet ønsket å være, på en elegant og selvsikker måte. Løsningen ble en stilren logotype med u’en gjort om til et smilefjes, i Linns ønskede farger. Denne logoen gjør at firmaet hennes oppleves stødig og seriøs, og samtidig sprudlende og positiv – helt i tråd med det Linn ønsket.